Det går tregt om dagen. Det blir mye vegetering i TV-stolen og altfor lite seriemakeri.

Men når jeg først setter streker ned på papir, skjer det interessante ting. De trillrunde hodene og kuleøynene er erstattet med mer kantete former, en litt mer realistisk strek. Mer Daniel Clowes enn Tex Avery, hvis du skjønner hva jeg mener. Vi får se hvordan dette slår ut når jeg setter meg ned med en ny serie igjen.

Jeg har faktisk skrevet litt på et nytt manus også, og det går i en litt annen retning enn det jeg har drevet med de siste årene. Litt lengre. Litt mer ambisiøs. Et par hakk nærmere den gode, gamle, pretensiøse stilen fra Fantazine-dagene, kanskje. Om det blir noe av eller ikke, får tiden vise. Jeg har ihvertfall tenkt å skrive det ned og vise til noen folk, så får jeg se om de synes det er verdt å bruke tid på.

Ellers: Neste uke bærer det forhåpentligvis til Oslo for Ronny Haugeland og meg. Der skal Jippi-gutta arrangere sleppe-fest for Finnfinnfinn nr. 2 (fredag 13. på Mars i Storgata). Forutsatt at dette går i box, så kommer det fyldig rapport her innen kort tid. Watch this space, etc.

Kommentarer