Det er vel bare de mest nedsnødde av dere der ute som ikke har fått det med dere enda, men jeg må likevel få nevne det: Forresten 6 er nå å få kjøpt hos Narvesen, hos din lokale tegneserieforhandler, fra hutrende gateselgere, på bakrommet til den litt skumle spillehallen broren din vanker i - og selvsagt fra Jippi Forlag. Det er snakk om et nytt knallnummer som det ikke finnes noen unnskyldning for å gå glipp av.

Jeg må også få med at Forresten-mannen Rune Borvik er ute med et nytt solid nummer av Fia Mia. Heimstaddiktning fra Grünerløkka. Du finner det på de samme stedene du finner Forresten.

Etter at jeg fullførte mitt bidrag til Forresten 6, har latskapen antatt nesten dekadente proposjoner, ihvertfall hva seriemakeri angår. Men nå (i dag, faktisk) har jeg endelig fullført en ny ensider ("Super"), og med den har jeg fått oppfylt guttedrømmen: Å lage en Supermannserie!! Nå er min Supermann riktignok en Supermann som bare gjør kjipe ting, men likevel da!

Det eneste problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med denne serien. Jeg har ikke noe sted å trykke den. Det samme gjelder en serie jeg lagde tidligere i år, "Livet slutter ved 26". Hvis det er noen redaktører som leser dette og kunne tenke seg å bruke dem, så ta kontakt! Det må gjerne dreie seg om velrennomerte, internasjonale publikasjoner med ordnet økonomi, men noe krav er det ikke.

Når det gjelder planer for framtiden, så kan jeg røpe såpass som at Den uungåelige Ronny Haugeland og undertegnede har planlagt å kuppe neste Forresten med en samarbeidsserie av episke proposjoner. Akkurat hva den skal handle om og lignende detaljer er litt uklare i skrivende øyeblikk, men at det kan bli snakk om den beste tegneserien siden firkantegg-historien til Carl Barks, bør ingen utelukke. Du får bare følge med, da vet du.

Kommentarer