Ikke bare blir været bedre og jentene penere om våren, jammen blir det ikke fart på tegneserieutgivelsene også! Forresten 7 har du selvsagt fått med deg. I tillegg trenger du Jens K. Styves finnfinnfinn 3 og det nye nummeret av TEGN. Jens har skrevet sin lengste og mest veldreide Finn-historie hittil (hvor han blant annet tar for seg det nerdete science fiction-miljøet) og TEGN har fått et skikkelig løft under Erik Falks regime. Det er gode tider vi lever i, folkens!

Og enda bedre skal det bli! Selv har jeg nylig fullført enda en Jesper og Jonathan-historie. På engelsk, denne gangen. Den er på to sider og blir å finne i et blad som skal følge med CD'en Doggie Pound. Den gis ut av plateselskapet Perfect Pop i samarbeid med Jippi Forlag, og kommer ut 11. juni. Bladet inneholder serier av diverse Jippi-tegnere og CD'en inneholder låter av kommende popstjerner som Astroburger, Poppets, The Time Lodgers og Stuntbike. Mye fin gitarfuzz for pengene, altså. Et møst for sommeren.

(Hvis noen nå sitter med inntrykk av at jeg driver med ren tekstreklame her, så kan jeg forsåvidt bekrefte det. Men alt sammen er idealistisk så det holder og gjort med kun de beste baktanker.)

Ellers kan jeg lene meg tilbake i kontorstolen og konstatere at jeg har lagt et produktivt halvår bak meg - faktisk har jeg tegnet like mange sider som jeg gjorde i hele fjor. Ved siden av de seriene som er ute og ferdige, legger jeg nå siste hånd på en fire siders Familien Ost-historie til et kommende Jippi-prosjekt. Mer om dette når det nærmer seg.

Stamgjester har sikkert merket seg den beskjedne, lille ansiktsløftingen som sidene mine har fått. Håper det faller i smak og at dere sier ifra hvis det er noe som ikke fungerer som det burde. Flere ting vil komme til etterhvert. Det første som skjer er sannsynligvis at jeg legger ut serien "Super". Følg forøvrig også med på Jippi-sidene, hvor undertegnede er "Artist of the Month" for juni.

Kommentarer