Nytt nummer av Smult i handelen. Jeg skal ikke stikke under en stol at jeg synes bladet har inneholdt både hummer og kanari så langt, men utviklingen går ihvertfall riktig vei. Nr. 4 er en mye sterkere utgivelse enn nr. 1 var.

Ikke minst er jeg glad for at bladet ikke går i retning av å bli enda en stripe-antologi. Striper hører først og fremst hjemme mellom sporten og underholdningen i avisene. Side opp og side ned med vitser blir fort bare slitsomt. Dessuten burde vel markedet for akkurat den typen blader være mer enn mettet.

Fremdeles er det serier i Smult jeg godt kan være foruten. Og egentlig mangler vel den ene, suverene serien som gjør bladet til et pliktkjøp. Men man skal være glad for at det finnes folk i Bladkompaniet som tør å prøve ut nye ting, og man skal være glad for at det finnes et forum hvor norske serieskapere faktisk kan få betalt for det de lager. Ikke minst fordi jeg selv har ambisjoner om å bidra etterhvert.

Kommentarer