En stor andel av treffene på siden min kommer via bloggene til Stian Andreassen og Nils J. Nesse. Derfor er det vel bare rett og rimelig at de får litt oppmerksomhet i retur.

Begge sidene kan anbefales. Stian er redaktør i Pokus, men skriver ikke så mye om tegneserier lenger. Han holder seg stort sett til de nære ting og oppdaterer hyppig. Nils er god på det som har med fyll og film å gjøre.

Blogger er jo et interessant fenomen i seg selv. Det virker som om det i stor grad er Big Brother-generasjonen og det enorme eksponeringsbehovet deres som er ute og gjør seg gjeldende. Godt skrevne blogger kan fort bli vanedannende. At enkelte oppviser liten grad av selvsensur er selvsagt bare med på å øke underholdningsverdien. Blogger er en fin måte å bli kjent med folk uten at du trenger å treffe dem.

(Vet forresten ikke om det er noen som husker Big Brother? Det var et TV-konsept som var ganske populært en stund. Litt sånn som Smil til det skjulte kamera, bare at kameraene ikke var spesielt godt skjult. Også var det litt mer fyll og pulings.)

Min blogg er vel atypisk på den måten at den handler mest om interessene mine, og mindre om meg. Det er to grunner til det. For det første føler jeg ikke noe særlig behov for å offentliggjøre alt jeg foretar meg. For det andre er jeg ikke særlig interessert i at Gud, hvermann og mamma skal lese om alt jeg foretar meg. Men det er meg.

Vil du utforske fenomenet videre, så har Nils og Stian et antall linker til andre blogger. Dessuten finner du en lang liste over norske blogger og nettdagbøker her. Noen skriver morsomt og interessant, andre gjør det ikke. Hvem som gjør hva, kan du finne ut av selv.

(Hva faen er egentlig disse Blogger-greiene? spør du kanskje.)

Kommentarer