Sitter her med en Lysholmer Double Ice. Det sto igjen noen flasker i kjøleskapet etter at jeg hadde besøk forrige helg. For et latterlig øl. Gjennom en "dobbel dypkjølingsprosess", som det heter på etiketten, har man oppnådd å fjerne alt som kan minne om ølsmak. Man spør seg hvorfor man absolutt skal drikke øl når man egentlig har lyst på brus. Men det er klart, tenåringsjenter har vel også en rett til å ruse seg.

Anyhow. Jeg har kommet igang med tusjingen igjen. Gjør brukbar framgang på "Elvin lever!". Har tusjet snart halve serien og har cirka 11 sider igjen av hele bladet.

Synes også jeg får bra schwung på pennesplitten om dagen. Faktisk tror jeg at man vil kunne se en tegnemessig utvikling gjennom bladet. Streken flyter bedre og figurene er blitt mer dynamiske. Jeg nærmer meg den rene cartoon-feelingen jeg til syvende og sist er ute etter.

Den dårlige nyheten er at Negativ ikke blir klart til Raptus. Skulle det blitt ferdig til da, måtte det gått til trykking i midten av august. Og det lar seg ikke gjøre. Ikke når et nytt nummer av Stimuli skal lages og et par ferieuker er forbeholdt reising.

Nå har jeg ikke allverdens illusjoner om at Raptus-lansering skulle booste salget eller noe sånt, men jeg hadde sikkert oppnådd noen anerkjennende klaps på skulderen. Og det kommer jo også godt med. Slik det blir nå, håper jeg i det minste at en helgs intens festivalisering skal gi den ekstra lille inspirasjonen som gjør at bladet blir ferdig ikke så altfor langt i etterkant.

Time will show, som de sier i Flåklypa.

Kommentarer