Jeg sov tolv timer i natt, noe som er så lenge at jeg ikke føler meg uthvilt, bare gåen. Men jeg våknet og tenkte at hvis været var fint, hvilket jeg hadde en klar fornemmelse av at det var, skulle jeg gå meg en skikkelig søndagstur og klarne hodet. Kan ikke huske sist jeg fikk meg en real dose frisk luft. Men jeg slo opp gardinene og kunne ikke se annet enn regn og snø som ble pisket langs gatene. Det var ikke ordentlig lyst engang.

Så jeg prøver å komme litt videre med den nye versjonen av "Fisherman's Blues" istedet. Klarnet hode eller ikke.

Etter at Negativ ble ferdig og begynte å leve sitt liv uavhengig av meg, oppsto det et vakuum hvor det føltes tungt å gå igang med noe nytt. Men det har løsnet litt den siste uka, og nå har jeg bare en drøy side igjen å tegne med blyant.

"Fisherman's Blues v. 2.0" ligger forøvrig an til å bli mitt tredje bidrag til Smult. Redaktør Eivor har nemlig allerede kjøpt og betalt to gamle Jesper og Jonathan-serier, og den første kommer på trykk i nr 2/2003.

Når seriene mine nå først skal ut i farger og stort opplag, og selges på Rema og greier, vil jeg gjerne kjøre litt skikkelig merkevarebygging. Satser derfor på å ha serier i flest mulig nummer på rad utover våren. Får bare håpe at denne helga ikke blir symptomatisk for perioden som kommer, og at jeg istedet gjennomgår en dramatisk forvandling og blir til en flittig, liten arbeidsmaur.

Favorittsangene mine denne helga er forresten "Verdiløse menn" og "Bestevenner" med Joachim Nielsen. Bare sånn i tilfelle noen lurer.

Kommentarer