Ferdig med Epilog

For et par dager siden kunne jeg endelig si meg ferdig med serien som etter mye fram og tilbake har fått tittelen "Epilog". Jeg har nevnt den før. Den ble påbegynt i vår en gang og har siden blitt plukket opp innimellom alle Jesper og Jonathan-seriene.

Om innholdet i serien er det ikke så lett å si noe uten å si for mye. Det er blitt en enkel liten historie som noen forhåpentligvis kan finne litt gjenkjennelse i. For en gangs skyld har jeg tatt for meg mer intime og følelsesladde situasjoner. Det er et stykke unna rølpet til Jesper og Jonathan, for å si det sånn.

To ord om tegningene: Jeg har vel aldri blitt beskyldt for å være noen eksperimentell serieskaper, og ikke har jeg blitt det nå heller. Men siden jeg nå først skulle gjøre et sideprosjekt, virket det som en passende anledning til å gjøre seg noen nye erfaringer.

"Epilog" er tegnet i A4-format istedet for det sedvanlige A3. Rutene fylles på en annen måte når man tegner i tilnærmet samme format som serien skal trykkes i. Dessuten er hele greia tusjet med en ganske stiv pennesplitt (faktisk den splitten jeg vanligvis tusjer tekst med). Streken får mindre variasjon med en stivere splitt, men jeg synes igrunnen det kler tegningene mine. Kan godt hende at jeg fortsetter å bruke den.

Jeg holder også på å lage en alternativ versjon med gråtoner.

I skrivende øyeblikk ser det ut til at "Epilog" vil bli trykket i neste nummer av Forresten. (Det blir isåfall mitt første bidrag der på et par år.) Jeg ser også for meg et par andre muligheter, men det vil uansett drøye noen måneder før serien ser dagens lys.

PS! For en stund siden la jeg ut en heller kaotisk skisseside fra denne serien. Den kan du se her.

Kommentarer