En av mange fine ting med å ha fri i dagevis, er at man får gjort unna så mye viktig og uviktig man skulle ha gjort for lenge siden. Den siste uka har jeg for eksempel støvsuget, byttet sengetøy, ordnet tømming av septikken, oppsøkt en frisør, handlet julegaver, levert papirer til regnskapsføreren, lært meg å bruke den nye mobilen og hatt en lengre samtale med farmor.

Til overmål har jeg nå lagt ut en hel haug tegninger fra høstens store prosjekt, illustrasjonene til Samlagets skolebøker, i galleriet.

Resten av kvelden skal jeg bruke til å se én av to av verdens beste komedier - Herregud, nå erre juleferie IGJEN!!! (på TVN) eller Føck, vi er middelaldrende, søkkrike og tynne i luggen - hvorfor i helvete speller vi fremdeles i rockeband?! (på NRK2).

Og etterpå skal jeg lage noen flere låter med den nye mobilen min.

Ha en fisefin jul.

Kommentarer