Stian later til å være besatt av tanken på å fravriste meg mine innerste, mørkeste hemmeligheter. Det siste nå er at at han krever at jeg blir med på memet “Fem ting du antakelig ikke visste om meg hvis du bare kjenner meg fra bloggen min”.

Og jeg er selvsagt ikke tung å be:

  • Jeg er oppvokst utenfor en serie militærleirer. Jeg har bodd i Bodø, Verdal, Kongsberg, Setermoen og Haslemoen. Dessuten bodde vi noen år i Våler i Solør, som ligger et par kilometer unna Haslemoen.

  • Thomas Kaiser, som har regissert den nye filmen Mirakel, var en av mine beste kompiser i andre halvdel av tenårene. Vi mistet kontakten da vi flyttet til hver vår kant av landet tidlig på 90-tallet.

  • Sammen med en annen kompis, Christoffer, laget jeg i samme periode de legendariske fanzinene “Ung graviditet” og “Gud er en runding”. De besto av diverse hemningsløse tekster, collager og tegninger. Jeg redigerte dessuten en samling av Christoffers tekster kalt “Et kaldt gufs av lykke” (fremdeles en litteraturhistoriens beste titler). Opplaget på disse godbitene oversteg sjelden ti, så de er antakelig uvurdelige samleobjekter i dag.

  • For mange, mange år siden, en gang jeg var nesten like blakk som jeg var brunstig, skrev jeg et par “erotiske” “noveller” som jeg sendte til Lek. “Novellene” kom på trykk, og jeg fikk tilsendt en bankgiro på et tresifret beløp signert Linda Johansen.

  • Jeg klarer ikke å skrive med stavekontroll, hverken i Word, på mobilen eller noe annet sted. Det første jeg gjør når jeg skal skrive noe på en annens maskin eller på en ny mobil, er å forsikre meg om at den fordømte stavekontrollen er skrudd av.

Som vanlig tagger jeg Rune, Ronny og Ole-Marius. Dessuten kunne det være morsomt å høre hva mine bloggende venner fra Solør-dagene, Arne Jonny, Lena og Ole Roger, har å tilstå.

Kommentarer