Papirarbeid

Jeg lager altså tegneserie igjen. Det vil si, for øyeblikket føles det mer som om jeg redigerer tegneserie.

Bildet over viser materien jeg har å jobbe med. Og for et jævla rot det er.

Utgangspunktet for serien er et manus jeg skrev for omtrent et og et halvt år siden. Tanken var å få en annen til å tegne en historie jeg selv har mislyktes med flere ganger i løpet av årene. Jeg viste manuset til noen folk, men det kokte bort i ingenting.

I fjor bestemte jeg meg for gjøre et nytt forsøk selv, om ikke annet for å få historien ut av hodet en gang for alle. De forskjellige scenene har hele tiden stått veldig klart for meg, men historien som helhet har alltid syntes å mangle noe.

Nede til høyre ligger denne andre versjonen av manuset, pluss de små lappene jeg noterte på i hele fjor sommer. Til venstre ligger en del figurskisser og flere notater.

På neste rekke ligger de 8-10 sidene jeg rakk å skisse ut i A4-format i august, før jeg måtte legge hele prosjektet til side for å lage skolebokillustrasjoner.

Da jeg plukket papirene fram igjen litt ute på nyåret, hadde jeg fått noen nye ideer som betydde at jeg måtte begynne på nytt igjen. Denne gangen gikk jeg for A3-format. Siden har jeg prøvd å sy sammen alle disse bitene til noe leselig. De 10 sidene jeg har skisset ut så langt, ligger øverst. Til sammen vil det bli et sted mellom 15 og 20 sider.

Tittelen er "Førsteperson". Som nevnt tidligere blir det min mest pretensiøse, navlebeskuende og beste serie til dato.

Jeg må bare få orden på papirene først.

Kommentarer