Min egen Muxtape



Jeg beklager hvis jeg virker veldig arrogant nå, men jeg tror virkelig at du trenger å høre noe ny musikk. Du vet, hvis du bare legger vekk Dark Side of the Moon og The Joshua Tree i for eksempel tre år, vil du ha mye mer glede av dem neste gang du hører dem.

Og i mellomtiden kan du høre på den nye muxtapen min. Den inneholder kun ferskvare fra øverste hylle. Og ikke er det vanskelig tilgjengelig musikk heller. Tvert i mot er den uvanlig fengende og sommerlett til å komme fra denne kanten. Og den er garantert uendelig mye festligere å høre på enn den siste til Kent. Eller hva det nå er du pleier å sette på når du har fått et glass for mye.

1. The Dø: On My Shoulders (fra A Mouthful)
2. Silver Jews: Suffering Jukebox (fra Lookout Mountain, Lookout Sea)
3. Okkervil River: John Allyn Smith Sails (fra The Stage Names)
4. Elvis Costello & The Imposters: Harry Worth (fra Momofuku)
5. Josh Ritter: Mind's Eye (fra The Historical Conquests Of Josh Ritter)
6. Kathleen Edwards: Run (fra Asking For Flowers)
7. Willy DeVille: Louise (fra Pistola)
8. Gary Louris: She Only Calls Me On Sundays (fra Vagabonds)
9. Death Cab For Cutie: Grapevine Fires (fra Narrow Stairs)
10. Aimee Mann: Ballantines (fra Smilers)

Hør her. Det er til ditt eget beste.

I tillegg synes jeg at du burde sjekke ut den nye låten Figur Flint har lagt ut på MySpace-siden sin. Ikke bare er "Wife Beat" en av deres beste til nå, men jeg har hjulpet til med å skrive teksten. Jepp, tekstforfatter også nå. At teksten er galloperende kvinnefiendtlig, får stå for Ronny sin regning. Mitt bidrag var først og fremst å få det til å rime og høres ut som ånkli engelsk.

Kommentarer

  1. Kul Muxstape, bare en liten ting:
    Joshua Tree la jeg bort en gang på midten av 80-tallet. Det kommer til å trekke kaldt på bena i helvete før jeg plukker den fram igjen.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar