Endelig Brakk


Endelig skjer det noe.

Denne uken debuterer min nye serie Brakk i det utmerkede bladet M. Første to-sider blir supplert med en spesialtegnet presentasjon av seriens hovedpersoner og skaper. Gå. Ikke. Glipp!

Allerede fanatiske Brakk-tilhengere kan like godt melde seg inn i den nyopprettede fan-gruppen på Facebook først som sist.

I løpet av den lille timen som er gått siden oppstarten, er vi allerede oppe i 22 medlemmer. Litt kjapp kalkulering sier meg derfor at vi før morgendagens Redaksjon EN skal være 528 stykker. Innen bursdagen min den 21. juli, er vi 73 920. Og før året er omme, bør vi ha passert 150 000. Deretter regner jeg nøkternt med at kurven vil flate litt ut i noen år, og at vi kanskje ikke vil nå millionen før rundt 2015. Men omtrent da burde vi også ha nådd the tipping point, hvoretter alt sammen begynner å akselerere og hele Norges befolkning er medlemmer rundt 2020. Og etter det blir Brakk et fullstendig ustoppelig globalt fenomen, og jeg kan endelig trekke meg tilbake og overlate arbeidet til en skokk med underbetalte utlendinger. Da kan ingen av dere lenger regne med å få treffe meg uten å ha klarert det med sjefen for sikkerhetsstyrkene mine først. Jeg gleder meg allerede.

Og hvis vi ikke klarer såpass, blir jeg skuffet. Skuffet og kanskje til og med farlig.

Kommentarer