Et magert år går mot slutten


De tre-fire rutene over er det eneste jeg har publisert av tegneserier i hele 2010. Og når jeg sier «publisert», mener jeg at de er blitt hengt opp i butikken til IT Care AS på Flisa. Og figuren IT Kær'n var skapt før jeg kom inn i bildet og stripen ble skrevet av min gamle venn Arne Jonny, så strengt tatt var dette en ren illustrasjonsjobb for meg.

Om IT Kær'n vil dukke opp i flere striper, gjenstår å se.

Men om 2010 ble et magert tegneserie-år, er planen å kompensere voldsomt i 2011. I ledige stunder gjør jeg nemlig solide fremskritt på mitt episke storverk «Ulvene i korridoren». Akkurat nå har jeg et skissemanus på 36 sider, 12 grovtegnede sider i A3, sju rentegnede sider, fire ferdigtusjede sider (hvorav en skal tegnes om), en mengde skisser og notater og en slutt som stadig blir skrevet om. Alt er med andre ord bare rot. Men det går altså fremover.

Flere statusoppdateringer følger.

Kommentarer