Ulvene kommer i januar


Jeg har, som man pleier å si, én god og én dårlig nyhet å komme med.

Den gode er at mitt storslåtte tegneserieverk Ulvene i korridoren endelig er ferdig. Det er helt sant. Nærmere to år etter at jeg fikk den første ideen gjenstår det nå bare å rentegne omslaget. Deretter kan alt sammen sendes til trykking.

Den dårlige nyheten er at det ikke kommer til å skje før over nyttår.

Venting er kjedelige greier, men forlaget og jeg velger å gjøre det slik for å unngå slepp midt i desember. Det er vanskelig nok å få oppmerksomhet fra media og folk flest, om man ikke skal prøve å få det midt i julestria.

Til gjengjeld tror jeg at de fleste forventninger vil bli innfridd. Ulvene i korridoren er over dobbelt så lang som noen av de andre seriene mine. Den viderefører en tone gamle lesere vil dra kjensel på, samtidig som den har større perspektiver og dristigere ideer å by på. Den er både morsom og mørk og helt umulig å sette i bås. Selv er jeg overbevist om at dette er den klart beste serien jeg har laget. Det blir stor stas å vise den frem.

Når jeg først er i gang, kan jeg også nevne at utgivelsen vil bli supplert med omfattende bonusmateriale, og at min gamle, stort sett upubliserte serie Brakk vil bli gitt ut på omtrent samme tid.

2012 blir med andre ord litt av et comeback-år for gamle Søbstad. Jeg håper bare dere kan ha tålmodighet med ham inntil da.

Kommentarer

  1. Det er fremdeles januar som gjelder. Men det ligger nok an til «sen januar»

    SvarSlett

Legg inn en kommentar