Bonusmateriale til «Ulvene i korridoren»


Som det står på kolofonsiden i Ulvene i korridoren, kan en PDF med bonusmateriale til bladet lastes ned gratis her fra roysobstad.com. Dette er et tilbud til alle nerdene der ute, dere som helst kjøper DVD-er i special edition-versjoner og som faktisk ser filmer med kommentarsporet på. Jeg er en av dere.

Dokumentet er på 78 sider, nesten dobbelt så mange som selve serien, og inneholder en mengde materiale laget under den to år lange prosessen:
  • Hele det 36 sider lange førsteutkastet. Dette skiller seg fra den ferdige serien på mange viktige punkter, blant annet med en annerledes slutt.
  • Artikkelen «Fra nachspiel til ferdig tegneserie», som jeg skrev for tidsskriftet [tilt] i 2011. Her forteller jeg om arbeidsmetodene mine med utgangspunkt i Ulvene i korridoren.
  • Ferdigtegnede, alternative versjoner av fem sider.
  • Den røffe og marerittaktige førsteversjonen av drømmesekvensen.
  • Tre forkastede utkast til forside.
  • Skisser, notater og rariteter. 
OBS! Bonusmaterialet inneholder spoilers. Jeg vil ikke anbefale å lese det før du har lest det ferdige bladet.

PDF-filen (6,2 MB) laster du ned her. Værsågod.

Kommentarer