Nye anmeldelser: First Aid Kit, Sharon van Etten, The Flaming Lips og Chris Robinson Brotherhood

First Aid Kit i Kristiansand. Foto: SuperSonicLive.

Tirsdag og onsdag denne uken ble den nye Supersonic-festivalen avviklet i Kristiansand. Jeg var på plass for å skrive om konsertene til Sharon van Etten og First Aid Kit for Fædrelandsvennen. (Klikk på navnene for å lese anmeldelsene.)

Selve skrivejobben ble utført i en tilstand av mild panikk. Jeg er jo bortskjemt med god tid til å finpusse skriveriene mine, men her jobbet jeg opp mot deadlines som egentlig var helt umulige. Det ble tid til å sy sammen notatene jeg hadde gjort før og under konsertene, men ikke til å lese gjennom tekstene etterpå. Hadde jeg hatt mulighet til å tenke meg om, ville jeg sikkert tonet ned noen av de svulstigste formuleringene. Men siden det føltes riktig å skrive slik i øyeblikket, er tekstene kanskje ærligere slik de står.

Og bortsett fra overskriften til First Aid Kit-saken, tror jeg at jeg kan stå inne for resultatet allikevel.

To plateanmeldelser har jeg forresten også skrevet i det siste: The Flaming Lips og Chris Robinson Brotherhood.

Men nå – nå er det ferie. Vennligst ikke forstyrr.

Kommentarer