Tegneserieanmeldelse: Tardi


På tirsdag debuterte jeg som tegneserieanmelder i Fædrelandsvennen. Etter at jeg nå er rimelig godt etablert som musikkskribent og siden jeg jo har fusket i serieskaperfaget i alle år, virket det å skrive om tegneserier som det logiske neste skrittet. Og avisen har vel ikke hatt serieomtaler siden Walter Wehus sine dager, så det er hyggelig å kunne fylle et hull på litteratursidene.

Første anmeldelse tar for seg den franske mesteren Tardi og hans monumentale Skyttergravskrigen. Les den her.

Så nå får jeg altså betalt for å gjøre det jeg alltid har gjort: Ligge på sofaen og lese tegneserier. Det føles som om brikkene begynner å falle på plass.

Kommentarer

  1. Grattis til Fevennen med at de endelig har fått en tegneseriespalte og en så kompetent fyr til å skrive den. Jeg husker jeg foreslo å få på plass en tegneseriespalte på slutten av 90-tallet, men tiden var ikke helt moden for å si det mildt. Så du er den første.

    SvarSlett
  2. Takk for det, Walter. Nå er det ikke akkurat snakk om noen tegneseriespalte, dette her. Men nå er det i hvert fall håp om at sentrale utgivelser kan bli omtalt på litteratursidene, og det må jo sies å være et fremskritt.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar