Bob Dylan spessial

Fra Fædrelandsvennen 9. juli

I forkant av Bob Dylans konsert i Kristiansand sist helg, gjorde jeg mitt ytterste for å få Fædrelandsvennen til å fremstå som en ren Dylan-fanzine. Nå har jeg samlet alt stoffet i skriverier-bloggen min.

Sammen med den nordnorske dylanologen og kranglefanten Jan Frantzen rangerte og skrev jeg om de 10 beste Dylan-platene. Artikkelen vår kan du nå lese her.

Jeg benyttet selvsagt også sjansen til å skrive om Dylan i filmbloggen jeg leverer annen hver uke. Den leser du her.

Ikke minst fikk jeg også æren av å anmelde selve konserten. I papiravisen var teksten signert Frantzen, men det var altså jeg som satt oppe hele natt til søndag og skrev den. Les hva jeg hadde å si her.

Og når vi først er i gang: Jeg har selvsagt skrevet om mannen, myten og sangene tidligere også.

I 2009, da Pstereo-redaksjonen kåret tiårets beste plater, kom Dylans "Love and Theft" på 32. plass. Mitt mini-essay om den leser du her.

Og da Bob fylte 70 i mai 2011, laget jeg en enkel, men sannferdig og ektefølt hyllesttegneserie til vår tids største kunstner. Den kan du fremdeles lese her.

Fra "Bob og jeg"

Aktiviteten på skriverier-bloggen er forøvrig langt høyere enn her på hovedbloggen om dagen. Alt jeg skriver for Fædrelandsvennen – stort sett musikk- og filmstoff – blir lagt ut kort tid etter at det har vært på trykk. Som regel betyr det to til fire postinger i uken.

Kommentarer