Stribefeber nærmer seg...

...og jeg har laget plakaten:

(Klikk på bildet for å forstørre.)

I tillegg vil jeg være representert med noen gamle originaler på festivalutstillingen, og har dessuten skrevet en artikkel om Kristiansands tegneseriehistorie.

Utstillingen skal vise et tverrsnitt av sørlandsk seriekunst. Blant utstillerne det ikke ble plass til å nevne på plakaten, er også The Moen, Tore Knutsen, Ronny Haugeland, Kenneth Iversen, Mathias Dønnestad og, ikke minst, nylig avdøde Torstein Gundersen.

Artikkelen er en kortfattet, subjektiv sak. Siden Kristiansands tegneseriehistorie er et tema jeg ikke vet noe særlig om – ærlig talt er jeg usikker på om Kristiansand i det hele tatt har en tegneseriehistorie – har artikkelen fått et uforsvarlig sterkt fokus på meg selv. Publisering skjer en gang rundt festivalstart.

Som plakaten sier: mer info på Stribefeber.no.

Kommentarer