Nå, hva synes du om de nyoverhalte websidene mine? Jeg kan bare beklage at det har tatt så lang tid å få dem opp og ut, men jeg håper ihvertfall at de lever opp til de skyhøye forventningene som utvilsomt har bygd seg opp.

En interessant ting som skjedde mens sidene lå mer eller mindre brakk, var at besøkstallet tok seg dramatisk opp! Enkelte dager kunne det være så mange som 150 tullinger innom - mange fra helt obskure deler av planeten. Jeg har en mistanke om at forklaringen ligger i tittelen på den midlertidige siden - "Teenage Nympho Cop-Killing Playboy-Bunnies on Drugs" (hvis jeg husker riktig). Men plager det meg at store deler av gjestene mine sannsynligvis betjener tastaturet med en hånd? Nix.

I tillegg til en ren layout-overhaling, er de viktigste nyhetene på sidene som følger:
  • Jeg har laget en serie spesielt for nettet. Sidene mine har helt siden begynnelsen vært ganske fattige på tegninger, serier, fargerik grafikk og annet fancy dilldall som folk forventer å finne på en moderne webside. Serien som forhåpentligvis kan bøte litt på dette, har den fengende tittelen "Fon" ("Fone" i den engelske versjonen) og presenteres i åtte skjermtilpassede striper. Det er en sedvanlig slem liten historie, garantert fri for konvensjonell moral og logikk. Håper den faller i smak!
  • Jeg har også lagt ut en ny tegning av de framtidige trygdemisbrukerne Jesper og Jonathan (kjent fra Forresten). Originalen til denne kan bli din hvis du begynner å abonnere på bladene fra Jippi forlag. Også de andre Jippi-tegnere har donert eksklusive arbeider til det gode formål. Mer abonnementsinfo på Jippi-sidene.
  • Jeg har laget en engelsk variant av siden. Omtrent en fjerdedel av de som slumper innom er fra Utlandet (mest fra USA) og jeg greide ikke lenger å leve med tanken på alle de skuffede amerikanerne på jakt etter nytt fra norske undergrunn, som ikke kunne finne ett forståelig ord på sidene! Stoffet på disse sidene er stort sett det samme som på de norske, men for eksempel den engelske biografi-siden, kan være verdt en kikk.
  • To nye intervjuer med Ronny Haugeland og meg fra Fædrelansvennen17. april og 10. juni. Egentlig har vi holdt en urimelig høy medieprofil i forhold til hva vi har hatt å komme med av nyheter. (Ronny har forresten feiende flotte, nye websider, han også! Dessuten er de gamle sidene hans bygget om til å bli nettets første Erik Diesen-land!) Gode, gamle Fæ-vennen hadde dessuten en hyggelig omtale av Forresten 5 som jeg også har tatt med.
  • Jeg skrev noen notater 10. mai, som ikke har blitt lagt ut før nå. (Gamle nyheter er også nyheter!) En fin og oversiktlig liste over gamle notater har også kommet til.
  • Link-siden har fått noen flere musikk-linker. Men jeg leter stadig etter gode (dvs. oppdaterte) sider om Tindersticks og The Jayhawks. Kan noen hjelpe meg?
  • Velkomstsiden er ny. Men den har du selvsagt sett allerede?
Se deg litt rundt, og legg gjerne igjen en liten hilsen i gjesteboka.

Annet nytt? Tja, et nytt nummer av Forresten er ute og som vanlig er det det beste til nå. Obligatorisk lesning for alle som besøker disse sidene. En av verdens mest sporadiske publikasjoner, Fidus, har også nytt nummer ute. Selvsagt vel verdt å få med seg, det også.

Ellers har jeg tatt meg tid til å lage en ny serie, relatert til Quart-festivalen og trykket i studentavisa Sørvisa. Den blir sannsynligvis det neste jeg legger ut på galleri-sidene.

Kommentarer