Det er ikke uten en viss indre motstand jeg setter meg ned for å oppsummere nok et år med en tåpelig liste. Det er nemlig ikke til å komme forbi at jeg blir litt kulturfattigere for hvert år. Eller - det er kanskje ikke riktig måte å si det på. Saken er vel heller at evnen til å bli genuint begeistret over noe, utvikler seg omvendt proposjonalt med alderen.

2001 var året da jeg rundet 30, og her sitter jeg og har problemer med å komme opp med tre lusne filmtitler. (Eller tegneserietitler, for den del.) Ikke bare har jeg gått på kino kun en drøy håndfull ganger, men hvor mange ganger har jeg virkelig blitt revet med av noe jeg har sett? Burde jeg ikke egentlig la meg suge inn i "Lord of the Rings", bli en del av eventyret - ikke bare konstatere at, joda, det var jo en feiende flott filmatisering, særlig rent visuelt, men jeg skulle ønske vi hadde bedre seter?

Kort sagt: Er jeg iferd med å bli helt døll?

Svaret på det er selvsagt: Vettafaen. Who cares? Det er bare sånn det er. Vi blir gamle og en dag skal vi dø. Det gjelder deg også.

Så la oss få dette listestyret overstått. Da slipper jeg i det minste å få klagemail fra Per Jørgen og Stian.

Tegneserier
Daniel Clowes: David Boring
Jason: Jernvognen del 1 (i Mjau Mjau 11)
Peter Bagge: Buddy Bites the Bullet

Bøker
Magnus Mills: Udyr (The Restraint of Beasts)
Torgrim Eggen: Pynt
Jonny Hallberg: Flommen

Musikk
Bob Dylan: Love and Theft
Bonnie "Prince" Billy: Ease Down the Road
Lucinda Williams: Essence

Film
Apocalypse Now! Redux
Wonder Boys
Mongoland

TV
Sopranos
Nissene på låven
Futurama

Annet
Ronny og Rune iført våtdrakter
Motörhead på Quart
Gratismagasinet Stimuli

Kommentarer