Har nettopp tegnet siste rute i "Jesper og Jonathan dyrker Satan", som igjen er den avsluttende serien i Negativ. Det føles som noe som er verdt å nevne. Riktignok gjenstår det mye arbeid med bladet, men nå kan man faktisk lese det fra begynnelse til slutt.

Og snart burde jeg vel sette meg ned og gjøre akkurat det.

Jeg har forresten ikke snakket så mye om den nye J og J-serien. Ingen skisser, ingen hint om handlingen. Ikke har jeg tenkt å røpe noe heller. Tidligere har jeg snakket villig vekk om de andre seriene i bladet, men redaktør Falk har ymtet frampå om at tung hyping ikke nødvendigvis fører til den ønskede effekten. Og han er selvsagt inne på noe der. Alle vet jo hvor irriterende det er å gå på kino bare for å finne ut at man allerede har sett de beste scenene på TV.

Så om "Jesper og Jonathan dyrker Satan", sier jeg ikke annet enn at det har vært den klart enkleste av de tre seriene å lage. Og det skulle ikke forundre meg om det er den mange kommer til å trekke fram som sin favoritt.

Kommentarer