Jeg slutter aldri å skuffe meg selv.

Jeg hadde ett forsett for denne helga: Å holde meg 100% edru og bare konsentrere meg om å sove, tegne og slappe av. Ikke noe tull, bare sove, tegne og slappe av. Men da Ronny ringte i går kveld og lurte på om vi skulle ta en øl på Charlies, tok det ham ca tre sekunder å overtale meg.

Klokka halv fire i natt var jeg god og full og 500 kroner fattigere. Dessuten var jeg faretruende nære ved å gjøre noe dumt med et pikebarn som var så glad for å se meg at hun rent glemte at hun hadde samboer (han var bortreist på seminar eller noe). Og som vanlig i slike sammenhenger benyttet Ronny sjansen til å gi meg en moralsk overhøvling. Som den besteborgerlige, lille moralisten han er. Hva vet vel han om livets realiteter, han som har kjæreste og alt mulig?

Men til tross for skuffelsene og den sviktende karakterstyrken, har jeg faktisk fått tegnet litt også. Jobber med nest siste side av "Jesper og Jonathan dyrker Satan" (veldig fornøyd med den tittelen, forresten), som er den avsluttende serien i Negativ. Én side til å tegne, 17 sider å tusje, deretter omslag, så er jeg i mål. Stå på, Roy, dette klarer du fint!

Kommentarer