I dag hadde jeg absolutt ingenting å gjøre, annet enn å pleie en mild bakrus. Så jeg fikk det for meg at jeg skulle leie Vanilla Sky på DVD. Vet ikke helt hvorfor, men tanken på å se en slick, påkostet science fiction-film appellerte til meg. Men så sjekket jeg anmeldelsen til The Filthy Critic. "... an unbearably pretentious, overlong pile of horseshit," skriver han. Så jeg endte med å se på The Osbournes istedet.

Jeg stoler nemlig på The Filthy Critic. Han skriver godt og morsomt, og han er god til å skjære gjennom bullshiten og hypen som gjerne følger amerikanske filmer. Subjektive anmeldelser er den eneste ærlige formen for anmeldelser. Jeg tviler på at han er så alkoholisert, ensom og fucked up som han skryter på seg, men bortsett fra det, er The Filthy Critic sjef.

Så det er mitt surfetips i dag: The Filthy Critic.

Kommentarer