Forlagene jobber tydeligvis på spreng med utgivelser til nerdekongressen i neste uke. Desverre er ikke Negativ med på listen denne gangen heller (men, altså, nå er det rett rundt hjørnet!). Jeg blir bare representert med noe smårusk, først og fremst en gjesteside i Jens Styves samlebok. Dessuten har jeg laget en liten tegning til baksiden på Rune Borviks lenge etterlengtede Fia Mia 4.

Alt dette er gammelt nytt. Nyheten er de to sidene jeg har laget ikveld (hvorav en er en seks ruter lang Bob Dylan-rockumentar). Disse kommer i en eksklusiv liten fanzine kalt Tokyo Today, utgitt av nystartede Tokyo Verlag. Det dreier seg om ganske rufsete, men akk så sjarmerende serier og påfunn. "Inspirasjon, ikke flinkhet," som Jens sier. Blant de øvrige bidragsyterne finner vi superstjerner som Jens Styve, Trond Ivar Hansen, Ronny Haugeland og Kristoffer Kjølberg. Fint selskap, altså.

Det kommer tre nummer, ett for hver festivaldag. Jeg er med i nummer 1 og 3. Smisking og flørting med personellet på Jippi- og Dongery-standene er én mulig måte å sikre seg disse framtidige samleobjektene på.

Ellers er billetter innkjøpt, innkvartering ordnet og plass på seminaret med Clowes og Ware bekreftet. Jeg har også latt meg overtale til å si noen ord om Negativ når Jippi skal vise seg fram på lørdagen.

Det skal mye til for at det ikke blir en knall helg.

Kommentarer