Ah. Egentlig litt av en merkedag, dette her. I dag sendte jeg nemlig fra meg en CD med Negativ på. To og et halvt år etter at jeg begynte på prosjektet, føles det unektelig godt å si seg ferdig med det.

Godt har det også vært å se bladet endelig finne formen den siste uka. Det er noe annet å se alle sidene i riktig format og riktig rekkefølge, med for- og bakside, enn å se dem ligge i den samme haugen på pulten uke etter uke. Nå ser jeg putselig helheten, og jeg føler en entusiasme for prosjektet som ikke har vært så enkel å påkalle på en stund. Nå gleder jeg meg virkelig til å holde det ferdige bladet i hånda, jeg gleder meg til å se det i butikkhyllene og jeg gleder meg til å høre hva folk synes.

Og det skal bli godt å gå i gang med nye ting. Det første jeg kommer til å gjøre, er å lage noen tegninger for Beatservice. Deretter blir det vel å koke sammen et eller annet til Smult, tenker jeg.

I anledning dagen har jeg forøvrig skrevet litt mer utfyllende tekst på Negativ-siden, og også oppdatert bibliografien (som om noen bryr seg om den). I forkant av at bladet faktisk dukker opp landets butikker og postkasser, har jeg også tenkt å legge ut forsiden. Men det får drøye en liten stund ennå.

Kommentarer