Endelig ser det ut til at rockjournalist-karrieren begynner å ta av. Som jeg sikkert har glemt å nevne, så har jeg i løpet av året skrevet en drøy håndfull konsert- og plateanmeldelser for kulturmagasinet Stimuli. (Mest anerkjennelse har jeg så langt høstet for den tøffe overskriften "Knulling, driting og heroin" - om de lokale pønk-heltene Flying Crap.)

Nå har jeg så smått også begynt å bidra til den utmerkede nettsiden Navle.no. OK, så er det kanskje litt drøyt å kalle det journalistikk, dette her. Strengt tatt dreier det seg om omskrivinger av saker jeg har snublet over på nettet. Men det er da noe, en begynnelse. Og Navle er en fin side av og for mennesker med god musikksmak.

Når vi først snakker om rockjournalistikk her, så føler jeg plutselig for å anbefale tre favorittbøker innen sjangeren:

The Dark Stuff
av Nick Kent

Mystery Train
av Greil Marcus

Last Train to Memphis: The Rise of Elvis Presley/
Careless Love: The Unmaking of Elvis Presley
av Peter Guralnick

Kommentarer