Her er det tiltaksløsheten som rår. Når dagens aller nødvendigste plikter er unnagjort, går jeg umiddelbart inn i en dvalelignende tilstand som gjør meg ute av stand til å gjøre annet enn å velte meg på sofaen. Jeg får med andre ord ikke gjort så mye fornuftig, men jeg får ganske god oversikt over TV-tilbudet.

Forrige helg, etter at jeg sendte fra meg Negativ, hadde jeg noen gode, arbeidssomme stunder. Da grovskisset jeg de fem sidene som skal bli mitt første bidrag til Smult. Det dreier seg om en ny versjon av Jesper og Jonathan-serien "Fisherman's blues", som sto på trykk i Forresten nr. 6. Noen synes det er bortkastet tid å tegne om igjen gamle serier, men jeg synes det er gøy. "Fisherman's blues" ble tegnet i en periode da jeg fomlet mye for å finne en passende tegnestil. Nå vet jeg hvordan den burde tegnes, og jeg får også rettet opp noen små fortellertekniske ting som har irritert meg. Det kommer faktisk til å bli en mye bedre serie.

Har også puslet litt med covertegningene til oppfølgeren til Prima Norsk (dristig nok titulert Prima Norsk 2). Coveret på førsteplata fikk følgende omtale i en tysk nettavis: "Ein pfiffiges Cover, in der Tat. Der Wikinger als tirilierender House-Tänzer. Ein für uns Mitteleuropäer kaum vorstellbares Phänomen." Tyskkunnskapene strekker ikke til for å oversette ord for ord, men jeg synes det klinger bra.

Ellers merker jeg meg at både Jens og Ronny spriter opp bloggene sine med scanninger fra skissebøkene, og på den måten får oss andre (altså meg) til å framstå som noen blasse, ukreative ordgytere. Det får så være. Jeg er nødt til å ta med ting på jobb for å få dem scannet, og det er det sjelden jeg gidder. Ikke synes jeg skissene mine er så fryktelig interessante i seg selv heller. Så det får bare være.

Bah. Anyway. Det er fredag. Øl.

Kommentarer