Noen ting jeg går rundt og tenker på om dagen:

Skjegg. Jeg har besluttet å lage skjegget gro. Når det først gror hår i ansiktet mitt 24 timer i døgnet, blir jeg jo før eller siden nødt til å sjekke hvordan utseendet blir påvirket av å ikke barbere meg over en periode. Det eksperimentet startet på fredag, og det er følgelig ingenting interessant å melde ennå.

Mus. Musa på iMac'en min er fullstendig fucked. Den henger, den peker stadig i feil retning, den er utrolig lite bra for musesyken min. Jeg hater den.

Mötley Crüe-selvbiografien The Dirt. Begynte på denne som ren do-tidtrøyte, men den viste seg fort å være så å si umulig å legge fra seg. Hvis du har den minste interesse for de mørke sidene ved rock'n'roll, eller for menneskehetens mørke sider generelt, er denne boka et must. Men Behaving Badly har jo alltid vært et vinnende litterært konsept, og i denne boka synker protagonistene dypere for hvert forbannede avsnitt. Vold i alle avskygninger, hard narkotika, overdoser, tung fyll, hemningsløs sex, pervers sex, voldtekt, utroskap, horer, kjendiser, skilsmisser, svik, bildrap, sykdom, død, fengsel, store penger, enda større egoer. Musikken har ikke alltid hatt førsteprioritet for å si det sånn. Jeg lurer på hvordan jeg ville reagert om jeg visste for noen svin disse karene faktisk var da jeg var 13-åring, den gang jeg syntes Mötley Crüe var et fett band. Boka får ihvertfall mine varmeste anbefalinger.

Tregheten i tegneserie-Norge. Gjennom Erik Falk fikk jeg for en uke siden vite at en av mine serier er nominert til årets Sproing-pris. Vinneren skal kåres av tegneseriepublikummet, og prisutdelingen skal finne sted 15. mars. Det er altså mindre enn 14 dager til. Og ennå er ingenting offentliggjort, ihvertfall ikke såvidt meg bekjent. Trengs det ikke litt mer tid for at en slik avstemming skal bli skikkelig? Hvorfor får ikke engang de nominerte informasjon? Og på hvor kort varsel forventer man at vinneren skal kunne innfinne seg i Oslo for å motta prisen?

Og hvor blir det av TEGN? Godt over en uke etter at det dukket opp i Narvesen, har jeg ennå ikke fått det i posten. Da faller liksom en av grunnene til å abonnere bort, spør du meg.

Krig.

Kommentarer