Selv om det sikkert ikke alltid virker slik, så eksisterer denne bloggen først og fremst for å fortelle om tegneseriene mine. Det er bare det at det ikke skjer så fryktelig mye på den fronten til enhver tid, og da blir det gjerne til at man skriver om DVD'er og bakrus istedet.

Men jeg jobber altså jevnt og trutt med nye ting stort sett hele tiden. Og siden jeg hverken er bakfull eller har fått nye DVD'er i dag, så kan det vel passe med en liten tegneseriestatusrapportoppdatering.

Siste nytt fra Bladkompaniet-hold er at Smult nr. 6 og 7 blir slått sammen til et dobbelt sommernummer. Det interessante med det, ihvertfall for min del, er at det blir det rene Jesper og Jonathan-extravaganza: Tre splitternye serier på tilsammen ni sider - pluss plakat! Her er det altså bare å rulle ut soveposen foran Narvesen.

Den aller nyeste av disse splitternye seriene ble jeg forresten ferdig med så sent som igår. Dette er den femte av de "nye" Jesper og Jonathan-seriene (altså de som er laget for Smult). Til sammen utgjør disse seriene 19 sider. Og det er faktisk er en veldig bra halvårsproduksjon til meg å være.

Jeg har en ensider til på trappene, men etter den er det kanskje på tide å gjøre noe annet en stund.

Vel, det aller første blir å lage en side til Den store Ronny Haugeland-boka (som jeg tror den skal hete). Det blir vel å komme opp med noe kompromitterende av personlig karakter, tenker jeg. Hvilket skal være meg en glede.

Jeg har også lyst til å lage en litt mer alvorlig serie igjen. En som er mer "Serien om Roger" enn Jesper og Jonathan, hvis noen skjønner hva jeg mener med det. Ikke noen stor sak, men ihvertfall en hvor jeg kan eksperimentere litt med både form og innhold. Kanskje blir det noe som vil passe bedre i Forresten enn i Smult.

Men vi får se hva det blir til. Som alltid.

Kommentarer