Nytt Rocky er ute


Endelig er julenummeret av Rocky ute. Til fansens glede og min overraskelse inneholder bladet ikke mindre enn to Jesper og Jonathan-episoder denne gangen. Den første er en liten julehistorie, og i beste julehistorie-tradisjon er den vel så tragisk og jævlig som morsom.

Den andre feirer det faktum at vi nå passerer 20 episoder og 50 tegnede sider. I sakens anledning slår undertegnede av en prat med våre helter, og prøver å gjøre opp status for serien så langt. Meta-serie så det holder, altså. Se også opp for spark til andre, mer populære, serier (det er viktig å sparke oppover, har jeg skjønt).

Det slår meg forresten at det ikke kan være noe sunnhetstegn at en voksen mann sitter og samtaler med figurer han har diktet opp selv. Men det får så være. Her er det nemlig ikke tid til å hvile på noens laurbær. Særlig ikke siden Bladkompaniet nå har innhentet forspranget jeg hadde jobbet meg opp i forhold til deadline.

PS! Kan noen være så snill å sende et lite leserbrev til Rocky og sette på plass han fyren som krever Jesper og Jonathan fjernet fra bladet? Bruk gjerne kreative kraftuttrykk. På forhånd takk.

Kommentarer