Denne fant jeg hos Jone:

1. Ta den boken som ligger nærmest deg, slå opp på side 18 og finn den fjerde linjen. Hva står det?
Ingen bøker her unntatt de som står i bokhylla, men nye Mojo ligger på sofaen. Side 18, linje 4: "When Brian Jones was found face down in his superheated swimming pool at Cotchford Farm on the night of July 3, 1969, few were surprised."

2: Strekk ut venstrearmen så langt du kan. Hva berører du først?
En perm med kopier av alle tegneseriene jeg har lagd de siste par årene.

3: Hva var det siste du så på TV?
Et debattprogram ledet av han Knut Olsen-fyren surrer i bakgrunnen akkurat nå. Programmet er interessant nok, men jeg lurer på hvem som skriver replikkene til Olsen. De er ganske flaue.

Jeg kan heller ikke unngå å legge merke til at naboen i andre etasje stormer opp og ned trappa som en løpsk kamel.

4: Uten å kikke, hvor mye tror du klokka er?
Omtrent ti på ti?

5: Nå kan du se. Hvor mye ER klokka?
21:49.

6: Bortsett fra PC-en din, hva kan du høre akkurat nå?
Knut Olsen og vennene hans.

7: Når gikk du sist ut av huset? Hva gjorde du?
Da jeg gikk på jobb i dag tidlig.

8: Hva så du på før du kom til denne websiden?
Sjekket kommentarene i bloggen min.

9: Hva har du på deg?
Svart t-skjorte, blå jeans.

10: Drømte du i natt?
Helt sikkert, men jeg husker ikke hva.

11: Når lo du sist?
Antakelig da jeg så Nile City på DVD i går kveld. Også fniste jeg litt av noe noen fortalte i lunsjen i dag.

12: Hva henger på veggen(e) i det rommet du befinner deg i?
Seks Ronny Haugeland-tegninger, et grafisk trykk av Jason og et av Ørnulf Opdahl, en svær metall-lysestake jeg fikk av Bente en gang i tiden. Jeg trenger flere ting å henge på veggene, det er litt nakent her.

13: Sett noe snålt i det siste?
Dette bildet synes jeg er veldig, veldig rart:


14: Hva synes du om disse spørsmålene?
OK.

15: Hvilken film så du sist?
Factotum.

16: Hva ville du kjøpt først dersom du ble mangemillionær over natten?
Tegnestue på landet og en fet leilighet i byen.

17: Fortell meg noe om deg selv som jeg ikke vet.
Hvem er du egentlig?

18: Hvis du kunne endre én ting i verden, uavhengig av politikk eller skyld, hva ville det vært?
Jeg ville avskaffet alle smålige mennesker.

19: Liker du å danse?
Fulle-Roy pleide å danse innimellom, men det er lenge siden nå.

20: Driver George Bush virkelig på med Dick Cheney?
Neppe.

21: Hvis ditt første barn blir ei jente, hva skal hun hete?
Hvis barnets mor ikke skulle få et ord med i laget? Emmylou Søbstad har en egen klang, synes jeg. Eller hva med Lucinda?

22: Kunne du tenke deg å bo i utlandet?
Næh.

Kommentarer