Ny sånn spørreskjema-sak. Jeg er visst mer glad i å fylle ut formularer enn jeg liker å tro.

Denne kommer fra en tegneserie-blogg. Det går i engelsk og norsk:

1. Of all the bands/artists in your CD/record collection, which one do you own the most albums by?
Antakelig Bob Dylan, fulgt av Neil Young.

2. What was the last song you listened to?
"Beautiful" med Aimee Mann.

3. What's in your CD player right now?
"The Forgotten Arm" med Aimee Mann. Kjøpte den i dag.

4. What song would you say sums you up?
"I See a Darkness" med Will Oldham i mørke stunder. "Richard III" med Supergrass på en bedre dag.

5. What's your favorite local band?
Her må jeg trå forsiktig. Jeg så det reformerte James Band for en uke siden, og de var veldig bra. Black Bone Chapel liker jeg også. Novac er dessverre oppløst. Men jeg er redd svaret må bli Figur Flint.

6. What was the last show you attended?
Figur Flint, James Band og Spies of Ammo på Sixpence Pub.

7. What artist do you consider to be very underrated?
Tindersticks.

8. What's the shittiest band you've ever seen in concert?
Nja. Jeg kan ihvertfall si at jeg aldri har fått noe ut av å se hip hop-band live. Til og med Beastie Boys var mest underholdende når de spilte punk.

9. What band do you love musically but hate the members of?
Er det ikke litt barnslig å gå rundt og hate poporkestere? Når det er sagt, så synes jeg Lou Reed virker som en ganske kjip fyr.

10. What is the most musically involved you have ever been?
Jeg har tegnet coveret til tre elektronika-samlere, "Prima Norsk" 1-3, og jeg hjalp James Band å sette sammen et cover for noen år siden.

11. What show are you looking forward to?
Magnolia Electric Co på Quart til sommeren.

12. What is your favorite band shirt?
De få band-skjortene jeg har er alle fryktelig gamle og brukes kun som undertøy. Jeg har en med Therapy? og en med AC/DC pluss noe annet rask. Og jeg fikk faktisk en knallgul t-skjorte med min egen tegning til "Prima Norsk 3" på i posten i dag.

13. What musician would you like to hang out with for a day?
Dylan.

14. Metal question - Jeans and Leather vs. Cracker Jack clothes?
Hva er Cracker Jack for noe?

15. Sabbath or solo Ozzy?
Sabbath.

16. Commodores or solo Lionel Ritchie?
Faith No More.

17. Blackjack or solo Michael Bolton?
Nå tar jeg en pissepause.

18. The Eagles or solo Don Henley?
The Eagles, I guess.

19. The Police or solo Sting?
The Police. Men jeg liker vel egentlig ikke dem heller.

20. Doesn't emo suck?
Jo, det vil jeg tro.

21. Name 4 flawless albums.
Tindersticks: "Tindersticks II"
Warren Zevon: "Warren Zevon"
Elliott Smith: "XO"
Emmylou Harris: "Wrecking Ball"

22. Did you know that filling out this survey makes you a music geek?
Yeps.

23. What was the greatest decade for music?
Holder vel en knapp på 70-tallet, fulgt av 60-tallet.

24. How many music-related videos/DVDs do you own?
Skal vi se... 12. 13 hvis du regner med This Is Spinal Tap.

25. Do you like Journey?
Nope. (Tydelig at det er amerikanere som har laget disse spørsmålene, ja.)

26. What is your favorite movie soundtrack?
"Natural Born Killers" er bra, bedre enn filmen.

27. What was your last musical "phase" before you wised up?
Det gikk mye i håpløs metal på 80-tallet. Jeg var veldig ung på den tida.

28. What's the crappiest CD/record/etc you've ever bought?
Jeg har en eske full av stort sett crappy metal-plater i kjelleren.

29. Do you prefer vinyl or CDs?
Jeg har ikke hatt vinylspiller på mange år, så svaret må bli CD. (Den siste vinylplata jeg kjøpte var "Weld" med Neil Young, husker jeg.)

30. What is your guilty pleasure CD, that being the CD you love but would be ashamed to admit you have in your collection?
Jeg synes "Garman" med Ole Paus er en fin plate, men jeg har ikke noe problem med å si det.

Kommentarer