Den siste uka av ferien av ferien brukte jeg til å finne ut av dette med "Det gode livet". Hele natta satt jeg oppe, lagde tegneserier og så filmer. Skulle det sosialiseres, var det bare å spasere ned til en passende bar. Jeg var avslappet, produktiv og i uvanlig godt humør.

Men den slags livsførsel er selvsagt ikke sosialt akseptabel, så de siste dagene har jeg vært på plass i kullgruvene igjen.

Anyways, her er en kjapp gjennomgang av filmene jeg rakk å se mens jeg ennå var fri:

Batman Begins (Christopher Nolan, 2005)
Javel, så kan det fremdeles fungere å ta disse superheltene på alvor. 8/10

Ride with the Devil (Ang Lee, 1999)
Sympatisk, men ganske langtekkelig forsøk på å lage en moderne western. 6/10

Napoleon Dynamite (Jared Hess, 2004)
Ikke akkurat den mest hjertevarme komedien jeg har sett. Men jeg skal ikke nekte for at nerder og tapere kan være ganske artige å se på. 7/10

Bad Santa (Terry Zwigoff. 2003)
Julenissen er deprimert, mannevond, drita full og liker å ta feite damer i toer'n. Visste jeg det ikke. 8/10

Team America: World Police (Trey Parker, 2004)
Parker og Stone tør å vise dukker som pisser og driter på hverandre, men ikke å gjøre narr av amerikansk politikk. Og dette skal liksom være satire? 4/10

Out of Sight (Steven Soderbergh, 1998)
Så elegant kan det også gjøres. 8/10

Zelig (Woody Allen, 1983)
Tulledokumentar er en fin sjanger. Se også This Is Spinal Tap og Forgotten Silver. 9/10

Get Shorty (Barry Sonnenfeld, 1995)
Nok en sneisen Elmore Leonard-filmatisering (se også Jackie Brown og Out of Sight). Jeg burde nok somle meg til å lese en av bøkene hans en gang. 8/10

The Last Days of Frank and Jesse James (William A. Graham, 1986)
Glad som jeg er i de gamle tullingene Kristofferson og Cash: Dette er ikke mer enn en ganske lunken TV-film. 5/10

Sideways (Alexander Payne, 2004)
Man må jo virkelig bare holde med Paul Giamatti. 8/10

Tidligere filmnotater er samlet på denne siden.

Kommentarer