Formiddag på kontoret. Jeg sitter som vanlig og hører på radio mens jeg kikker tomt ut i lufta. Da ringer telefonen.

Roy: Hallo, det er Roy.
Ronny: Hei, det er Ronny.
Roy: Hei, Ronny.
Ronny: Du lurer sikkert på hvorfor jeg er på tråden så tidlig på dagen.
Roy: Ja, hvorfor ringer du så tidlig?
Ronny: Ja, nå kan du gjette.
Roy: Tja. Næh.
Ronny: Jeg får ikke fri.
Roy: Neste helg, mener du? Får du ikke fri?
Ronny: Jeg må jobbe både torsdag, fredag og lørdag. Jeg har verdens verste jobb.
Roy: Ja, det har du. Noe så kjipt.
Ronny: Jeg leverer oppsigelsen i morgen. Jeg skal bli telefonselger.
Roy: Hvis du sier opp i morgen, så kan vi vel bare drite i alt og reise til Bergen neste helg?
Ronny: Jeg har en måneds oppsigelse.
Roy: Faen så kjipt.
Ronny: Ja. Du får skrive om det i bloggen din.
Roy: Skal jeg skrive om at du har verdens verste jobb?
Ronny: Ja.
Roy: Hm. Nja. Vi får se. Må ihvertfall si i fra til Erik at vi ikke skal ha det hotellrommet.
Ronny: Ja.
Roy: OK, men du skal vel på Trash Pop i kveld?
Ronny: Jada.
Roy: Kommer du innom meg på veien?
Ronny: Klart.
Roy: OK. Ha det.
Ronny: Ha det.

Kommentarer