Rune har truet meg til å brenne en CD med "5 norske låter det er umulig å ikke like!" til vorspielet i morgen. Han har visst tenkt seg en eller annen form for tema-kveld. Og jeg er med på alt så lenge jeg slipper å kle meg ut.

Etter flere sekunders grundig overveielse, har jeg nå samlet følgende i iTunes:

1. Raga Rockers: Maskiner i Nirvana
2. Thulsa Doom: Need the Air
3. Serena-Maneesh: Don't Come Down Here
4. Susanna and the Magical Orchestra: Jolene
5. Saint Thomas: Dream On

Legg merke til hvordan musikken gradvis beveger seg fra hardtrockende party til den rene begravelsstemningen. De fleste vil sikkert mene at dette er en helt bakvendt måte å sette sammen en vorspiel-CD på. Men jeg mener at den indre dynamikken sangene i mellom er det viktigste når man lager samle-CD. Alltid.

Da får det heller være at vorspielet går rett over i nachspiel.

Dessuten tror jeg at det er på sin plass med noen bonusspor her.

Kommentarer