Ole Roger krever at jeg fyller ut enda en meme-ting:

1. Den første låta som du kan huske å ha hørt/likt?
La oss si "Hubba Hubba Zoot Zoot" med Caramba. Og den holder jo ennå.

2. Ditt første musikalske idol?
Eldar Vågan.

3. Din første musikkposter på veggen?
Det må enten ha vært Kiss eller Twisted Sister.

4. Din første musikk-kassett?
Vazelina Bilopphøggers: "Fem fyrer med ved".

5. Din første LP?
Iron Maidens "Live after Death", et luksuriøst utstyrt dobbeltalbum kjøpt for 124 kroner på Nilsens papirbutikk i Våler.

6. Din første CD?
AC/DC: "Back in Black".

7. Din første musikk DVD?
Det var enten "Don't Look Back" eller "The Last Waltz".

8. Din beste musikkopplevelse?
Det er helt umulig å svare på. Jeg er bare glad for at jeg fremdeles har gode musikkopplevelser.

9. Ditt favoritt band/artist?
Når alt kommer til alt: Bob Dylan.

10. Kuleste plate-cover?
Tror jeg går for dette, det er akkurat passe ikonisk:

11. Hva ble spilt på stereo'n når du debuterte seksuelt?
Sjansen for at det var noe metallisk, er veldig stor. Litt nervøs fomling til Black Sabbath, kanskje?

12. Hvilken musiker ville du ha hatt sex med?
Hvis Nina Kinert hadde insistert på å bli intim, kunne jeg nok latt meg overtale.

13. Hvilken artist ville du ikke ha møtt i en mørk bakgate?
Halvdan Sivertsen.

14. Din første konsert?
Første store, ordentlige konsert var Twisted Sister og UFO i Drammenshallen i 1986.

15. Din beste konsertopplevelse?
Tjaaa... The Flaming Lips på Vaskeriet under Quart i 2000 var en stor opplevelse.

16. Din verste konsertopplevelse?
Tjaaa... Green Day på Quart i fjor var ihvertfall genuint underveldende.

17. Hvilken artist/band/låt er du mest flau over å ha likt?
Jeg har da alltid hatt god smak.

18. Hvilken låt måtte ha vært med i soundtracket til filmen om ditt liv?
"Hubba Hubba Zoot Zoot" når det handler om den bekymringsløse barndommen. Metallicas "Battery" i min elleville ungdomstid. "Tangled Up in Blue" med Dylan når vi kommer til det begivenhetsrike voksenlivet. Townes Van Zandts "Flyin’ Shoes" når jeg sitter med bleier på gamlehjemmet. For eksempel.

19. Beste vorspiel-album?
"Fun House" med The Stooges kan vanskelig slå feil.

20. Beste nachspiel-album?
Veldig viktig å se an stemningen, selvsagt, men Tindersticks’ andre pleier å gjøre seg når det er altfor sent.

Rune, Ronny og Tara har å følge opp med sine musikkminner og -meninger.

Kommentarer