Det har endelig gått opp for meg at jeg trenger hjelp.

Det har aldri vært noen hemmelighet at jeg er en dypt distré og upraktisk mann. Jeg er av typen som ofte tar meg selv i å kikke inn i kjøleskapet uten aning om hva jeg ser etter der inne. I blant glemmer jeg å ta med meg penger når jeg skal i butikken. Et par ganger har jeg glemt å ta med meg kontantene jeg har tatt ut av minibanken.

Men i dag tror jeg at jeg nådde et nytt lavmål. Jeg sto på badet og kledde av meg for å ta en dusj. Noen av klærne la jeg til side for å ta på meg igjen etterpå, andre slengte jeg ned i skittentøyskurven. Sokkene slapp jeg med en elegant håndbevegelse ned i do.

Jeg trenger altså hjelp.

Jeg ser for meg en slags butler eller tjener, eller kanskje rett og slett en slave. Tidligere har jeg også vært inne på tanken om å skaffe en au pair. Men jeg er usikker på om 35 år gamle, enslige menn i to-roms leiligheter kan søke om å ha en 17 år gammel uskyld fra for eksempel Frankrike boende hos seg. Det finnes sikkert regler for disse tingene.

Men jeg er desperat. Jeg må holde alle muligheter åpne.

Kommentarer