Sistemann i vennekretsen med egen blogg, er Jannecke. Velkommen på Internettet skal hun være.

Som hun selv forteller, hadde hun nylig bursdag, noe hun feiret med å invitere en masse folk hjem til seg og Ole-marius for å drikke seg fulle. De fleste av disse folkene hadde, i samsvar med vanlig folkeskikk, med seg gaver. Unntaket var meg. Jeg tenkte som vanlig bare på å ta med nok drikkevarer til meg selv.

I ettertid tar jeg selvsagt selvkritikk, og skal prøve å gjøre det godt igjen ved å endelig få laget den country-samleplata jeg lovet Jannecke for minst et år siden. Kall det gjerne en grunnpakke i country man ikke kan linedance til.

Og hvis ikke dette gjør susen, så vet ikke jeg. Her er nemlig flere av de aller flotteste sangene jeg vet om:

1. Son Volt: Windfall
2. Whiskeytown: Dancing with the Women at the Bar
3. Gillian Welch: Revelator
4. Johnny Cash: Pocahontas
5. Bonnie "Prince" Billy: Just to See My Holly Home
6. Patty Griffin: Making Pies
7. Rosanne Cash: The World Unseen
8. Willie Nelson: Home Motel
9. Ryan Adams m/Emmylou Harris: Oh My Sweet Carolina
10. Calexico: Sunken Waltz
11. The Handsome Family: Weightless Again
12. Jim White: Still Waters
13. Kris Kristofferson m/The Highwaymen: Here Comes That Rainbow Again
14. Townes van Zandt: Tecumseh Valley
15. Guy Clark: Desperadoes Waiting for a Train
16. Gene Clark: Train Leaves Here This Morning
17. Gram Parsons m/The Byrds: Hickory Wind
18. Emmylou Harris: Boulder to Birmingham
19. Lucinda Williams: Sweet Old World

(Lesere uten nevneverdig sosialt liv muligens huske at jeg kompilerte en lignende samler for et par år siden.)

Kommentarer