Det er en stund siden sist jeg skrev om filmene jeg har sett, og lenger skal det bli.

Jeg har skrevet slike filmnotater i bortimot tre år nå, og er sant å si veldig lei av å skulle mene noe om hver eneste film jeg slumper til å se.

Hva er vitsen med å blogge hvis det føles mer som forpliktelse enn moro?

Kanskje tar jeg opp igjen tråden en gang. Kanskje kommer jeg til å skrive litt lengre om filmer av spesiell interesse. Jeg kommer jo uansett ikke til å slutte å se film eller være opptatt av film.

Her er de siste titlene i denne omgangen - med karakterer, men uten kommentarer. Og kanskje er det like greit slik. Det er jo uansett terningkastet folk husker, ikke begrunnelsen.

True Romance (Tony Scott, 1993) 8/10

The Last King of Scotland (Kevin Macdonald, 2006) 7/10

McCabe & Mrs. Miller (Robert Altman, 1971) 8/10

Bird (Clint Eastwood, 1988) 8/10

MASH (Robert Altman, 1970) 8/10

The Right Stuff (Philip Kaufman, 1983) 7/10

Hostel (Eli Roth, 2005) 5/10

Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (Larry Charles, 2006) 7/10

300 (Zack Snyder, 2006) 3/10

The Queen (Stephen Frears, 2006) 7/10

Cape Fear (Martin Scorsese, 1991) 7/10

Tre år med oppsamlede filmnotater ligger lagret her.

Kommentarer

  1. Jeg liker kommentarene dine. Jeg kommer til å savne dem. Men jeg kan jo bare spør deg selv når jeg treffer deg om hva du syns.

    SvarSlett
  2. å fyttihelvete det var jævlig å våkne på hotellrommet klokken 09, etter ca 1,5 timer søvn, av at mobilen ringte og noen sa VI MÅ KJØRE NÅ ELLERS MISTER VI FLYET og jeg hoppet opp og pakket på 4 minutter og glemte mobilen og nå er jeg i Bergen og nå skal jeg sove i 8 timer.

    SvarSlett
  3. Hva er det med deg? 300 får en 3er, nekter å lenke til min blog?
    Fatter du ikke at jeg ikke kan bli millionær på reklameinntekter uten trafikk?

    SvarSlett
  4. En 3-er til 300 er helt på sin plass, det samme med 5/10 til Hostel.

    Jeg savner kommentarene.

    SvarSlett
  5. Nils: Det er godt å høre at det er flere enn meg som lider i dag.

    Potifar: 300 er jo bare en fryktelig dum og helt verdiløs film. Og nå har du fått lenke, så snurp igjen smella di.

    Ronny og Houseman: Jeg ser ikke bort fra at kommentarene dukker opp igjen en dag. Men akkurat nå trenger jeg en pause.

    SvarSlett
  6. 7/10 til "Borat"? Skulle veldig gjerne sett begrunnelsen for den...

    SvarSlett
  7. Tja, jeg lo ganske mye da jeg så Borat. Den er ikke den nye favotttfilmen min eller noe, men den er riktig så underholdende så lenge den varer.

    SvarSlett
  8. Den fortjener utvilsomt mer enn en sjuer...

    SvarSlett
  9. Å, OK, jeg tolket automatisk kommentaren din som at du syntes en sjuer var i overkant. Men da vet jeg ihvertfall hva du ler av.

    SvarSlett
  10. Jeg har som regel ikke tid til å rekke over alle filmene du anbefaler engang jeg, så nå gir du i alle fall meg en gyllen anledning til å komme meg litt ajour på filmer jeg bør se. Hvis jeg kikker over filmnotatene dine, så har jeg sett ca.. vel, jeg kan telle dem på to hender. la oss bare si det slik... Men jeg har sett masse dårlige filmer da, sikker sånne som du styrer laaangt unna i DVDsjappa... ;)

    SvarSlett
  11. Men du har tid til å se de dårlige filmene, altså?

    SvarSlett
  12. hehe, vel... når man bor sammen med noen så må man av og til inngå kompromisser... og når den man bor sammen med foretrekker dumme blondiner med store pupper, fremfor smarte brunetter (på film altså :P) så er det ikke alltid tiden strekker til å se alle filmene som begge vil. Og dessuten er noen menn litt ensporet i tankegangen og litt vanskelig å overbevise oma t det faktisk kan gå an å se en film med mening noen ganger.

    SvarSlett
  13. Ja, det er synd at det ikke lages flere filmer som har både mening og store pupper.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar