Jeg har ikke sett den selv ennå, men den offisielle Quart-avisen skal nå være å få tak i. Blant annet ligger den som bilag til Dagbladet på Østlandet, og i neste uke kommer den i Fædrelandsvennen.

Alle artistomtalene jeg har skrevet i løpet av våren er selvsagt inkludert, og for en ikke-proff skribent er det selvsagt stas å få breie seg i slike formater.

Noen av disse tekstene har jeg brukt god tid på. Andre har jeg måttet klore ned på et par timer. Noen av bandene har jeg hatt langvarige og gode forhold til. Andre kan jeg ikke si at jeg liker en gang. Jeg kan bare håpe at alle omtalene framstår like opplyste, gjennomtenkte og entusiastiske.

Det må sies at tekstene i avisen er brutalt forkortet. Omtalene, slik jeg skrev dem, er på rundt 400 ord. I avisen er de nede i 250 eller mindre. De komplette, mer eller mindre uredigerte, tekstene leser du her:

  • Turboneger

  • Monomen

  • Chris Cornell

  • Black Rebel Motorcycle Club

  • Meshuggah

  • Erlend Ropstad

  • Kill The Young

  • Enter Shikari

  • CKY

  • Machine Head

  • Stonegard

  • Juliette and the Licks

  • Big Bang

  • Dropkick Murphys

  • Velvet Revolver

  • Motorpsycho

  • Magnolia Electric Co

  • Peter Bjorn and John

  • The Good, The Bad & The Queen

  • Datarock

  • The Who

  • Lorraine

  • Mew

  • Skambankt

  • Bare Egil Band

  • Black Debbath

  • Reidar Roses Orkester
  • Kommentarer

    1. Legg merke til at James Band ikke står oppført på avisforsiden.Hrmf...

      SvarSlett
    2. Ja, det er en syk, syk verden vi lever i.

      SvarSlett

    Legg inn en kommentar