Boken min anmeldt


Boken min, Roy Søbstad - Tegneserier 1993-2008, blir anmeldt til et hyggelig terningkast 5 på bt.no i dag. Walter N. Wehus skriver blant annet at "Kontinuerlig kvalitet over mer enn ti år skal man ikke blåse av". Les hele artikkelen her.

Dette er forøvrig den første anmeldelsen av boken jeg har registrert. Men så har jeg da også inntrykk av at antallet steder som driver med seriøst serieanmelderi bare er blitt færre de siste årene. Da jeg ga ut soloheftet Negativ i 2002, ble den lille lefsa anmeldt i ni forskjellige publikasjoner - alt fra Morgenbladet til Spirit (artiklene ligger fremdeles samlet her). Når jeg nå gir ut stor bok med stive permer har skriveriene altså latt vente på seg, og jeg kan ikke annet enn å ta det som et tegn på at utviklingen går feil vei. Det utgis jo beviselig langt flere serier som fortjener omtale i dag enn for fem år siden.

Spesielt dagsavisene skuffer når de ikke greier å følge opp, og støtte opp om, utviklingen. Men desto mer kudos til Bergens Tidende, i hvert fall.

Kommentarer