Pstereo har fasiten del 3

Hadde en god dag i går.

Sto opp en gang mellom to og tre. Spiste et par brødskiver mens jeg kikket på det jeg hadde skrevet om Dylan til Pstereos julekalender natten før. Endte med å stryke det aller meste og begynne på nytt med en helt annen vinkling. Etter en stunds pusling med det, gikk jeg ut i kulden for å kjøpe julegaver. Det ble med én. Etter middag kikket jeg litt på teksten igjen. Skrev om noen klønete formuleringer. Om kvelden så jeg to gode filmer, Breach og Collapse, før jeg nok en gang flikket litt på teksten. Rundt halv tre om natten, mens fulle ungdommer på vei hjem fra byen hylte på gaten nedenfor, fikk jeg endelig sendt skriveriene avgårde til Ingve for publisering. Til slutt sendte jeg avgårde en faktura jeg hadde glemt. La meg. Sovnet som en sten.

Sånne dager skulle jeg gjerne hatt flere av. Eventuelle sponsorer må bare ta kontakt.

Den ferdige teksten om Bob Dylans Love and Theft leser du her. Platen er nr. 32 i Pstereos kåring av tiårets 100 beste.

Kommentarer