Bokanmeldelse

På fredag sto den første bokanmeldelsen jeg noen gang har skrevet på trykk i Fædrelandsvennen. Den tar for seg Innfødte skrik av Håvard Rem. Undertittelen sier, som seg hør og bør, hva boken handler om: Norsk svartmetall.

Avisen har ikke lagt teksten ut på nett, så jeg har selv gjort den tilgjengelig her.

Oppdatering 08.03.10: Okay, jeg blir visst nødt til å gjøre en liten korrigering. I motsetning til hva jeg skriver i anmeldelsen, viser det seg nemlig at boken er utstyrt med stikkordregister. Forklaringen er at jeg skrev med utgangspunkt i en PDF uten register. Først i dag fikk jeg den ferdige boken i hånden, og kan altså konstatere at det nå er på plass. Dette føles littegrann pinlig, men skylden må nesten forlaget ta. Når de sender ut mangelfulle manus til anmeldelse, kan de ikke forvente annet enn å få mangelfulle anmeldelser.

Kommentarer

  1. Men er boka like lite illustrert, også i utgitt form? Da har du i så fall ett godt poeng der i anmeldelsen din.

    SvarSlett
  2. Ingen illustrasjoner i utgitt form heller, nei. Bortsett fra forfatterbildet til Rem, da. Men skuffende nok stiller han ikke med ringbrynje og liksminke.

    SvarSlett
  3. Denne boka her har ligget i blackmetalstudioet jeg spiller inn i. http://www.amazon.com/Norwegian-Black-Metal-Peter-Beste/dp/1576874354 Masse feite bilder her. Du merker det både på mitt siste og på Kings O C siste at vi har blitt inspirert av pauselektyren.

    SvarSlett
  4. Tipper at bildet i denne artikkelen er fra samme bok:
    http://www.schibstedforlag.no/imageRepository/00/01/01/01/41/1010141.pdf

    Det er noe med komboen ølmage og liksminke that gets me every time. Sjekk forøvrig også den herlige ingressen. (Takk til Arne J for linken.)

    SvarSlett
  5. Fra samme bok: http://www.boingboing.net/images/x_2008/blackmetalportrait.jpg

    SvarSlett
  6. Jeg håper du tar notater nå. Det blir liksom litt slapt med skjegg og strikkelue når man har sett slikt som dette.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar