Den første ferieuka mi kan jeg så langt oppsummere med at den ikke har vært spesielt avslappende. Den legendariske Christoffer Vig d.y. med følge har vært på besøk de siste par dagene, dvs. samtidig med at Quart-festivalen har kommet igang (jeg kan faktisk høre Rage Against the Machine gjennom vinduet mitt akkurat nå). Dette innebærer selvsagt at man drikker uforholdsmessig mye øl og har uforholdsmessig mye moro. I tillegg har jeg ordnet meg med ny jobb, og blir til høsten å finne som grafisk formgiver av lærebøker hos Høyskoleforlaget.

Men, altså: Tegneserier. I forrige uke ble Ronny og jeg intervjuet over et par utepils av den beryktede Ole Gunnar Zahl Jensenius. Vi snakket bl.a. om Et rop om hjelp, om forskjellen på Ronnys og mine serier, om figurer som bare har én egenskap, om rørpenner kontra pennesplitter, om Fantazine ogForresten og om seksuell frustrasjon som drivkraft. Bør kunne bli en morsom artikkel. Noe for TEGN, kanskje?

Kommentarer