Status for Ulvene



Small chambers shrinking till they vanish
Wolves in the hallway gaining ground

«Ulvene i korridoren», det store tegneserieprosjektet jeg har jobbet med i et og et halvt år nå, er på vei inn i siste fase. Jeg kødder ikke. Alt manusarbeid og all skriving er unnagjort. Alle de 40 sidene er ferdigtegnet i blyant. 11 av dem er til og med tusjet. Selvsagt gjenstår mye arbeid, men jeg føler meg ganske trygg på at det blir albumutgivelse i løpet av høsten.

En annen ting jeg føler meg trygg på, er at dette blir det beste jeg har laget. Serien er ikke bare lengre og mer ambisiøs enn noe jeg har gjort før, men jeg har hele tiden også hatt den rette godfølelsen for den. Selv når jeg har skrevet meg inn i hjørner eller slitt med tegningene, har jeg alltid følt meg sikker på at puslespillbitene ville falle på plass til slutt. Og det har de også gjort.

Sitatet over her er hentet fra sangen «Age of Kings» med The Mountain Goats. Jeg må si jeg skvatt litt første gang hørte de linjene. Men at John Darnielle, The Mountain Goats' okkult anlagte låtskriver, tydeligvis har vært innom de samme tankebanene som meg, tar jeg som nok et tegn på jeg er inne på noe riktig. Tegn er tegn, uansett hvor obskure de måtte være.

Om en ukes tid pakker jeg for sommerferien. «Ulvene i korridoren» putter jeg nederst i bagen sammen med noen pennesplitter og en stor flaske tusj. Det ville være for dumt å ikke smi mens jernet fremdeles er varmt.

PS: «Age of Kings» er selvsagt inkludert i min 2011-spilleliste på Wimp.

Kommentarer

  1. Jeg trodde det sto "Age of Klings"....dét hadde vært noe;-)

    SvarSlett
  2. Ha ha! Det spørs om du ikke må ta ansvar og skrive den selv.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar