Brakk (Slight Return)

Forresten 26. Forside av Mats Sivertsen

Det har handlet mye om Ulvene i korridoren her i det siste, men nå har jeg også en annen tegneserie ute. Min sørgelig kortlevde serie Brakk ser nemlig omsider dagens lys i Forresten 26, som er i butikken i disse dager.

Brakk var en serie jeg la ned mye arbeid i for tre-fire år siden, men som endte opp med å gi veldig lite uttelling. Erfaringene med den var faktisk så nedslående at jeg holdt på å gi opp tegneseriene for godt. Jeg ville i hvert fall ikke ha noe mer med de store forlagene å gjøre. Direkte bittert var det. 

Men dette har jeg surmulet om før. Interesserte kan fremdeles lese det her.

Heldigvis kommer det noe godt ut av det meste. Når jeg ser Brakk igjen i dag, synes jeg jo at serien har mye for seg. Den er rar og den er mørk og den er riktig morsom. Synes jeg i hvert fall selv. Og hadde det ikke vært for at Brakk ble lagt brakk, ville jeg aldri fått laget Ulvene i korridoren

Alt i alt laget jeg sju to-sidere med Brakk. De tre første av dem ble publisert i M i 2009, og det er disse som også er med i nye Forresten. De fire gjenstående, upubliserte episodene kommer i neste nummer. Og med det kan kapitlet om Brakk endelig sies å ha fått en verdig avslutning. Det føles bra.

Glem forresten ikke at det blir sleppefest for både Forresten 26 og Ulvene i korridoren i Oslo lørdag 18. februar. Mer info om det finnes her.

Presentasjon av Brakk, laget for M

Kommentarer