Ny plateanmeldelse: Antony and the Johnsons


Her går det fremdeles i plateanmeldelser. På fredag skrev jeg om live-albumet til Antony and the Johnsons i Fædrelandsvennen. Nå har jeg også lagt ut anmeldelsen i skriverier-bloggen min.

Dette er ikke første gang jeg har skrevet om vokal-unikumet Antony. En gang for mange, mange år siden skrev jeg et stykke for det nå nedlagte nettstedet Pstereo om låten «Cripple and the Starfish». Og den teksten kan fremdeles leses her.

«Cripple and the Starfish» er forøvrig med på det nye albumet, men da i en versjon som ikke kan måle seg med originalen. Som tidligere Pstereo-redaktør Tor Martin Bøe skriver i sin VG-anmeldelse: Denne versjonen er rett og slett for pen.

Men jeg er ikke enig med Tor Martin om den derre «Future Feminism»-låten, asså.

Kommentarer