10 år på Last.fm


De siste 10 årene har jeg hørt 136 962 sanger fordelt på 4596 artister.

Bob Dylan er den artisten jeg har hørt i særklasse mest på, fulgt av Drive-By Truckers, Tom Waits, Neil Young og Bruce Springsteen.

Øverst på albumlisten ligger The Nationals "Trouble Will Find Me". På andre ligger den første til Harrys Gym, mens Dylans "Tell Tale Signs: The Bootleg Series Vol. 8" er på tredje, Stein Torleif Bjellas "Heidersmenn" på fjerde og Vidar Vangs "Sleepless Songs" på femte.

Drive-By Truckers-B-siden "When the Well Runs Dry", skrevet av Jason Isbell, er den enkeltlåten jeg har hørt flest ganger. På de neste plassene følger Kathleen Edwards' "Goodnight, Calfornia", Stein Torleif Bjellas "Heidersmenn", Richard Buckners "Window" og Jason Isbells "Alabama Pines".

Alt dette vet jeg fordi den digitale musikkavspillingen min er blitt fortløpende registrert på Last.fm siden 14. september 2006.

Vel, selvsagt har jeg ikke vært tilkoblet riktig hele tiden i disse 10 årene. Jeg har hatt mine perioder med tekniske problemer, jeg også, og har i senere tid også hørt stadig mer på vinyl. Men alt i alt tror jeg at denne oversikten gir et riktig bilde av hva jeg har hørt på.

Og, ikke at det er noe galt i det, men jeg hadde heller ikke tippet at jeg har hørt mye på Harrys Gym og Vidar Vang. Desto morsommere at det er dokumentert.

Kommentarer